Çin’de sosyal medya fenomenlerinin yerini yapay zeka alıyor
Çin, 2030 yılına kadar yapay zekada dünya birincisi olmayı hedefliyor. Ülkedeki değişim de buna işaret ediyor. Çünkü ülkede yapay zeka konusunda her geçen gün yeni bir gelişme yaşanıyor.
Örneğin, Çin’in güneydoğusundaki Fuzhou’da bulunan Netdragon adlı bir teknoloji girişimi, kişisel çalışan kreasyonları yarattı. Tang Yu Tang Yu adlı yapay zeka adlı sanal bir bayan tarafından yürütülüyor ve 24 saat hizmete hazır. Emrindeki 6.000 çalışan, sanal işverenlerinden hiçbir şey saklayamaz. Tang çalışanlar, çalışma saatleri, projeleri ve performansları hakkında her şeyi bilir. Örneğin teknik müdür Ge Yan, Tang Yu’ya bu ayki performansını soruyor.
İşte aldığı cevap:
Gerçekten de, yapay zeka Çin’de zemin kazanıyor.
Müzisyenler veya sanal arkadaşlar bile yavaş yavaş insanların yerini alıyor. Örneğin, Nanking’deki Nanjing Silicon Intelligence şirketinde, asla yorgunluk belirtisi göstermeme avantajıyla binlerce sosyal medya fenomeni yaratıldı. Örneğin sosyal medya ekranındaki kız yapay zekanın yarattığı sanal bir olgudur; eserleri satmak için doğrudan çevrimiçi çalışır. Gerçekten de Nanjing Silicon Intelligence’ın sahibi ve yöneticisi. Sima Huapengişlerinin yeni canlılar yaratan bir laboratuvar gibi sanal yaşamlar yaratmak olduğunu belirtiyor.
Öyle ki gerçek bir canlı sosyal medya gezgini. Hong Hui bu teknoloji aracılığıyla sanal bir ortak oluşturmak istiyor. Bunun için çok yüksek bir meblağ ödemek zorundadır. Karşılığında ise yaratacağı ikiz, 500 bin aboneyi kendisi veya kendisi yerine yönlendirecek. Bu yapay zeka yaratığı, ikizi sayesinde daha çok görüntü çekecek ve daha çok müşteriyle iletişim kuracak.
Ancak madalyonun arka yüzüne de dikkat edilmelidir. Birkaç ay içinde video oyun endüstrisi yapay zekaya yöneldi ve grafik çalışanları işsiz kaldı. Bugün Çin’deki yapay zeka pazarı milyarlarca yuan büyüklüğünde. Yirmi yıl içinde mevcut işlerin yaklaşık dörtte birinin yapay zeka tarafından yapılacağı söz konusu.
Kaynak: Çin Uluslararası Radyosu
Hibya Haber Ajansı